Zone du titre et de la mention de responsabilité
Titre propre
Annual Files
Dénomination générale des documents
- Document textuel
Titre parallèle
Compléments du titre
Mentions de responsabilité du titre
Notes du titre
Niveau de description
S?rie organique
Cote
Zone de l'édition
Mention d'édition
Mentions de responsabilité relatives à l'édition
Zone des précisions relatives à la catégorie de documents
Mention d'échelle (cartographique)
Mention de projection (cartographique)
Mention des coordonnées (cartographiques)
Mention d'échelle (architecturale)
Juridiction responsable et dénomination (philatélique)
Zone des dates de production
Date(s)
Zone de description matérielle
Description matérielle
69 cm of textual records
9 photographs : col. ; 10 x 15 cm
2 photographs: b&w ; 20 x 25.5 cm
Zone de la collection
Titre propre de la collection
Titres parallèles de la collection
Compléments du titre de la collection
Mention de responsabilité relative à la collection
Numérotation à l'intérieur de la collection
Note sur la collection
Zone de la description archivistique
Nom du producteur
Histoire administrative
The Eagle Ridge Residents' Association (TERRA) began on November 10, 1981 when a group of seventy concerned citizens met at the Church of Christ Hall on Runnel Drive to form a group to represent their concerns. The aim of the association was to improve conditions in the area and to give a united voice to their concerns. Membership in the Association was set at $5.00 per person and a group was elected to draft the constitution and bylaws. The Association lobbied municipal, provincial, and federal government on issues related to community planning, development, land use, and public services.
Association Presidents were:
John Roberts (1981-1982)
Terry O'Neill (1983)
Wally Unger (1984-1985)
Greg MacRae (1986)
Clayton Moore (1988-1990)
Susan Backus (1991-1992)
Dulce Huscroft (1993-1994)
Cindy Macie (1995-1998)
Ken A. Wood (1999-2002)
Historique de la conservation
Portée et contenu
The series consists of the annual files of the Association which include such things as Executive meeting minutes, correspondence, received government reports, press releases, newsclippings, revenue and expenditure statements, membership lists, photographs, brochures, pamphlets, candidate information, public hearing documents, notes, bulletins, invitations, etc.